ZAWIADOMIENIE
o zmianie nazwy ulicy z „Jana Brzozy” na „Brzozową”
Burmistrz Miasta Imielin informuje, że w dniu 10 lipca br. Wojewoda Śląski wydał zarządzenie zastępcze Nr NPII.4131.4.3.2020 w sprawie zmiany nazwy ulicy z „Jana Brzozy” na „Brzozową”. Przedmiotowe zarządzenie zastępcze zostało opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Śląskiego w dniu 13.07.2020 r. pod poz. 5630 i wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia jego ogłoszenia, tj. od 28 lipca 2020 r.
Wojewoda Śląski dokonał zmiany nazwy ulicy „Jana Brzozy” na ulicę „Brzozową” na podstawie art. 6 ust. 2 w związku z art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 1 kwietnia 2016 r. o zakazie propagowania komunizmu lub innego ustroju totalitarnego przez nazwy jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych gminy, budowli, obiektów i urządzań użyteczności publicznej oraz pomniki (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r., poz. 1103), dalej jako „ustawa”.
Zgodnie z art. 1 ust. 1 powołanej ustawy nazwy jednostek organizacyjnych, jednostek pomocniczych gminy, budowli, obiektów i urządzeń użyteczności publicznej, w tym dróg, ulic, mostów i placów, nadawane przez jednostki samorządu terytorialnego nie mogą upamiętniać osób, organizacji, wydarzeń lub dat symbolizujących komunizm lub inny ustój totalitarny, ani w inny sposób takiego ustroju propagować.
W związku z dokonaną zmianą nazwy ulicy poniżej podaję najistotniejsze informacje odnośnie zmiany danych adresowych dla mieszkańców zameldowanych przy ulicy Jana Brzozy oraz właścicieli nieruchomości położonych przy tej ulicy.
Informacje ogólne
- w oparciu o art. 5 ustawy zmiana nazwy ulicy nie ma wpływu na ważność dokumentów zawierających nazwę dotychczasową,
- pisma oraz postępowania sądowe i administracyjne w sprawach dotyczących ujawnienia w księgach wieczystych oraz uwzględnienia w rejestrach, ewidencjach i dokumentach urzędowych zmiany nazwy dokonanej na podstawie ustawy są wolne od opłat.
Sprawy meldunkowe
- zmiana adresu zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy dokonywana jest z urzędu, nie ma konieczności składania dodatkowych wniosków o aktualizację przedmiotowych danych,
- nie ma obowiązku wymiany dowodu osobistego.
Deklaracja w sprawie gospodarowania odpadami
- nie ma konieczności składania zmiany deklaracji w sprawie gospodarowania odpadami przez mieszkańców, zmiana zostanie dokonana z urzędu.
Informacja w sprawie podatku od nieruchomości
- nie ma konieczności składania aktualizacji danych adresowych w deklaracji podatkowej, powyższa zmiana zostanie dokonana z urzędu.
Wydział Geodezji i Gospodarki Nieruchomościami Starostwa Powiatowego w Bieruniu
- dane o położeniu nieruchomości zostaną z urzędu zaktualizowane w ewidencji gruntów i budynków prowadzonej przez Starostwo Powiatowe, właściciele zobowiązani są jednak do złożenia wniosku o aktualizację danych dotyczących miejsca zamieszkania właścicieli – wniosek jest bezpłatny,
- Starostwo Powiatowe prześle naniesione w ewidencji gruntów i budynków zmiany dotyczące położenia nieruchomości do Wydziału Ksiąg Wieczystych Sądu Rejonowego w Mysłowicach oraz do Urzędu Statystycznego.
Wydział Komunikacji Starostwa Powiatowego w Bieruniu, filia w Lędzinach
- nie ma obowiązku wymiany dokumentu prawa jazdy, natomiast osoby chcące wymienić prawo jazdy składają stosowny wniosek w Wydziale Komunikacji Starostwa Powiatowego w Bieruniu bądź w filii w Lędzinach – wydanie nowego prawa jazdy na podstawie ustawy jest bezpłatne,
- należy wymienić dowód rejestracyjny, jego wymiana nie podlega opłacie skarbowej.
Urząd Skarbowy w Tychach
- zmiana adresu zamieszkania zostanie dokonana z urzędu, po otrzymaniu stosownej informacji z Urzędu Miasta Imielin,
- przy najbliższym kontakcie z Urzędem Skarbowym należy posługiwać się już właściwym adresem zameldowania.
Zakład Ubezpieczeń Społecznych
- osoby będące pracownikami powinny poinformować pracodawcę o konieczności aktualizacji danych osobowych w ZUS,
- osoby pobierające świadczenia powinny zgłosić zmianę danych adresowych poprzez wypełnienie i złożenie wniosku o zmianę danych na stosownych formularzach:
- osoby pobierające świadczenie emerytalne – druk EZP
- osoby, które nie posiadają pracodawcy, a pobierają z ZUS np. zasiłek macierzyński, chorobowy – druk US-13.
Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego
- osoby pobierające świadczenia i podlegające ubezpieczeniu KRUS powinny zgłosić zmianę danych adresowych w dowolnej formie pisemnej do KRUS.
Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej (CEDIG):
- osoby prowadzące działalność gospodarczą zobowiązane są zgłosić zmianę adresu poprzez złożenie stosownego wniosku w Urzędzie Miasta Imielin, Referacie Spraw Obywatelskich lub w formie internetowej, celem zaktualizowania adresu zamieszkania i zameldowania, względnie miejsca wykonywania działalności gospodarczej.
Narodowy Fundusz Zdrowia
- w przychodniach lekarskich przy najbliższym kontakcie należy zgłosić zmianę adresu zamieszkania,
- na karcie NFZ nie widnieje obecnie adres zamieszkania, nie ma konieczności jej wymiany, w przypadku chęci zaktualizowania danych zapisanych na karcie NZF należy udać się do oddziału Narodowego Funduszu Zdrowia celem jej wymiany (najbliższy oddział NZF znajduje się w Tychach, ul. Grota Roweckiego 42).
Miejska Spółka Komunalna w Imielnie
- w celu aktualizacji danych adresowych należy zgłosić się do Biura Obsługi Miejskiej Spółki Komunalnej w Imielnie przy ul. Imielińskiej 87.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Imielnie
- nie ma konieczności zgłaszania zmiany w MOPS, aktualizacja zostanie dokonana z urzędu,
- przy najbliższym kontakcie z Miejskim Ośrodkiem Pomocy Społecznej należy posługiwać się już nową nazwą ulicy.
Banki, dostawcy energii elektrycznej, dostawcy gazu, dostawcy usług telekomunikacyjnych, telewizyjnych i internetowych, agencje ubezpieczeniowe, fundusze emerytalne, zakłady pracy, szkoły, przedszkola i inne :
- należy powiadomić o zmianie adresu poprzez wypełnienie i złożenie stosownego formularza aktualizacji danych osobowych udostępnionych przez dany podmiot, a w przypadku braku takiego formularza, poprzez złożenia oświadczenia w formie pisemnej.
Wymiana tabliczek z nazwą ulicy
- za wymianę tablic z nazwami ulic odpowiada Urząd Miasta Imielin,
- za wymianę tabliczki z nazwą ulicy i numerem porządkowym znajdującej się na posesji odpowiada właściciel.
Mieszkańcy ulicy ponoszą koszty związane m.in. z wymianą pieczątek firmowych, wizytówek, koszty zmian ogłoszeń i reklam itp.
Urząd Miasta Imielin poinformuje najważniejsze instytucje o zmianie nazwy ulicy na podstawie wydanego przez Wojewodę Śląskiego zarządzenia zastępczego.
W przypadku, gdy wymagane jest przedłożenie zaświadczenia o aktualnym adresie zameldowania w związku ze zmianą nazwy ulicy, należy złożyć w Urzędzie Miasta Imielin wniosek o wydanie ww. zaświadczenia. Przedmiotowe zaświadczenie nie podlega opłacie skarbowej.
Pełna treść zarządzenia zastępczego Wojewody Śląskiego w powyższej sprawie dostępna jest na stronie internetowej www.imielin.pl oraz bip.imielin.pl
Wszelkie informacje udzielane są pod numerem telefonu 32/ 225 41 41 lub 32/225 41 38.
Do pobrania :
Zawiadomienie Burmistrza Miasta Imielin o zmianie nazwy ulicy.