Dziś jest: piątek, 25 października 2024 Imieniny: Ingi, Maurycego, Sambora

Centralna Ewidencja Emisyjności Budynków

Urząd Miasta Imielin zachęca do zapoznania się z nową ulotką przygotowaną przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego. Znajdziecie w niej Państwo praktyczny poradnik krok po kroku, jak złożyć deklarację do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków (CEEB).

ULOTKA CEEB

Czym jest deklaracja CEEB?

Deklaracja CEEB to oświadczenie, które informuje o źródłach ciepła i spalania paliw w budynkach. Składa się ją elektronicznie na stronie www.ceeb.gov.pl, bądź papierowo w Biurze Obsługi Mieszkańca (pok.15) Urzędu Miasta Imielin . Obowiązek ten dotyczy zarówno właścicieli, jak i zarządców budynków i lokali.

Deklaracja CEEB dotyczy wszystkich – zarówno obecnych, jak i nowych- źródeł ciepła i źródeł spalania paliw o mocy nominalnej do 1 MW. Obowiązek składania deklaracji CEEB wynika z ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o wspieraniu termomodernizacji i remontów.

Ważne!

Nowe źródło ciepła – nowa deklaracja

Jednorazowe złożenie deklaracji CEEB nie zwalnia z obowiązku aktualizacji danych. Każde nowe zainstalowane źródło ciepła wymaga złożenia nowej deklaracji. Powinniśmy ją zatem powtarzać za każdym razem gdy następuje instalacja nowego lub zmiana dotychczasowego źródła ciepła.

Kiedy złożyć deklarację CEEB?

W ciągu 14 dni:

- dla wymiany źródła ciepła lub spalania paliw w budynku,

- od dnia pierwszego uruchomienia źródła ciepła lub spalania paliw w nowym lub istniejącym budynku.

 


Deklaracje CEEB

Urząd Miasta Imielin przypomina wszystkim właścicielom nieruchomości o konieczności aktualizacji deklaracji o źródłach ciepła, prowadzonej przez Głównego Inspektora Nadzoru Budowlanego w ramach Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków.

Właściciel lub zarządca budynku zobowiązany jest do zrobienia aktualizacji w przypadku zmiany danych (np. wymiana źródła ciepła) w terminie do 14 dni od dnia, w którym zaistniała zmiana.

Do złożenia deklaracji zobowiązani są również właściciele nieruchomości, którzy jeszcze nie wywiązali się z ustawowego obowiązku i w ogóle nie złożyli deklaracji. Termin na jej złożenie minął 30 czerwca 2022 r.

Deklaracje można składać poprzez system ZONE na stronie https://zone-sso.gunb.gov.pl za pomocą profilu zaufanego lub w wersji papierowej w urzędzie miasta Imielin.

Zgodnie z zapisami ustawy kto, wbrew ciążącemu na nim obowiązkowi, nie składa w terminie deklaracji, podlega karze grzywny. Nie podlega karze, sprawca, który złożył deklarację po terminie, jeżeli złożenie deklaracji nastąpiło przed dniem, w którym wójt, burmistrz lub prezydent miasta powziął wiadomość o popełnieniu wykroczenia.


Jeszcze 434 właścicieli nieruchomości zabudowanych z terenu miasta Imielin, nie dopełniło obowiązku złożenia deklaracji do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, która zawiera informacje o sposobie ogrzewania budynków. Ilość ta stanowi 15% wszystkich zabudowanych nieruchomości.

Dlatego też, Urząd Miasta Imielin informuje, że deklaracje te można w dalszym ciągu składać w prosty sposób przez internet, rejestrując się poprzez stronę www.zone.gov.pl. Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie posiada się dostępu do internetu deklarację można złożyć osobiście w urzędzie miasta Imielin albo wysłać do urzędu listem poleconym. Druk deklaracji do wydruku znajduje się na stronie https://zone.gunb.gov.pl w zakładce do pobrania.

W Urzędzie Miasta Imielin deklaracje przyjmuje Biuro Obsługi Mieszkańca, znajdujące się na parterze budynku naprzeciwko kasy, w godzinach pracy urzędu.

Zgodnie z zapisami ustawy o wspieraniu termomodernizacji i remontów oraz o centralnej ewidencji emisyjności budynków, niezłożenie deklaracji zagrożone jest karą grzywny.


Od 1 lipca 2021 r właściciel/współwłaściciel lub zarządca budynku/lokalu mieszkalnego, jak również budynku/lokalu niemieszkalnego ma obowiązek złożyć do Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków, prowadzonej przez Główny Urząd Nadzoru Budowlanego w Warszawie, deklarację. Ewidencja ma na celu zebranie wszystkich danych dotyczących źródeł ciepła i spalania paliw w budynkach mieszkalnych i niemieszkalnych na terenie całego kraju.

Każdy budynek, który posiada zainstalowane źródło ciepła lub spalania paliw o mocy nominalnej do 1MW należy zgłosić wypełniając odpowiednią deklarację.

Deklarację można złożyć w prosty sposób przez Internet rejestrując się poprzez stronę www.zone.gov.pl Wystarczy, że posiada się Profil zaufany/bankowość elektroniczną/e-dowód. Jeżeli nie posiada się dostępu do Internetu deklarację można złożyć osobiście w urzędzie  właściwym dla lokalizacji zgłaszanej nieruchomości albo wysłać do urzędu listem poleconym. Druk deklaracji do wydruku znajduje się na stronie https://zone.gunb.gov.pl w zakładce do pobrania.

W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw, uruchomionych przed 1 lipca 2021r., czas na złożenie deklaracji właściciele/zarządcy budynków mają do 12 miesięcy od w/w daty.

W przypadku źródeł ciepła lub spalania paliw uruchamianych po 1 lipca 2021 r., termin wynosi do 14 dni od instalacji źródła ciepła lub spalania paliw.

Deklaracja zawiera takie informacje jak:

  • Imię i nazwisko albo nazwę właściciela lub zarządcy budynku lub lokalu oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby,
  • Adres nieruchomości, w obrębie której eksploatowane jest źródło ciepła lub źródło spalania paliw,
  • Opcjonalnie numer telefonu właściciela lub zarządcy,
  • Adres e-mail również opcjonalnie,
  • Informacje o liczbie i rodzaju eksploatowanych w obrębie nieruchomości źródeł ciepłaźródeł spalania paliw oraz o ich przeznaczeniu i wykorzystywanych w nich paliwach.

W Urzędzie Miasta Imielin deklaracje przyjmuje Biuro Obsługi Mieszkańca, znajdujące się na parterze budynku naprzeciwko kasy, w godzinach pracy urzędu.

Załączniki